Imogen Heap

Nu ska jag göra ett kort inlägg om sångerskan Imogen Heap också!


Imogen Jennifer Jane Heap är hennes hela namn och hon har nu släppt tre helt magiska skivor!

När jag först upptäckte henne så var det när hon sjöng i duon Frou Frou och gjorde en cover på låten "Holding out for a hero" som är med i Shrekfilmen! Sen fick jag reda på att hon även gick solo under sitt rikitga namn och då hittade jag henne i TV-serier som OC och CSI miami med låtar som Hide and Seek och Speeding Cars.
Hon har en magisk och mjuk röst som går rakt in i hjärtat på en, hennes texter är roliga, tragiska, glada, ja allt egentligen! Hon har ett väldigt brett utbud av texter men hennes musik är lite begränsad. Hon gör nästan all musik på synth och det blir i längden lite enformigt, men trotts det så håller hon måttet och gör sig intressant på olika sätt.
Det är väldigt svårt att förklara henne som artist, hon är verkligen one of a kind.

Låtar som jag verkligen inte kan få nog av är:

Ellipse (2009)
  • First Train Home
  • Little Bird
  • Earth
Speak For Yourself (2005)
  • The Walk
  • Hide And Seek
  • Headlock
  • Clear the Area
I Megaphone (1998)
  • Oh Me, Oh My
  • Rake It In
  • Angry Angel

För er som använder spotify så finns hennes två senaste album där, dock inte I Megaphone!

Ha det bra nu och lyssna på mycket musik! Kom gärna med tips på bra band/artister, jag är allätare så genre spelar ingen roll!
/J&S

Kommentarer
Postat av: Albins kompis

Poets of the fall är ganska fina. Marko har en jävligt nice sångröst

2009-12-04 @ 03:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0