Dagen (igår)

Yes!
Klockan är över tolv så det är en ny dag men jag ska skriva om gårdagen ändå!


Bild från toppen av Rockefeller Center i New York.

Först så sov jag till strax efter 13:00, gick ner och hittade en lapp skriven av min käre mor där hon meddelade mig om att hon åkt in till Stockholm.

Sen så åt jag frukost, jag var otroligt nyttig (Smörgås med Nutella på och te med för mycket socker) där jag satt och lyssnade på Broder Daniel och Tears for Fears.

Senare kom Albin hem till mig, fast nej, jag åkte ner och mötte honom i Centrum för att sen ta tåget till Stuvsta och sen bussen till Heron City! Väl där så hämtade vi ut våra biobiljetter till Sherlock Holmes!

 

Så det jag egentligen ska skriva om nu är vad jag tyckte om filmen faktiskt…

 



 

Sherlock Holmes

Filmen handlar om en rad mord som den väldigt intellektuelle Sherlock Holmes väljer att granska djupare.  Mr. Holmes och hans vän Dr. Watson har länge känt varandra och börjar gräva djupare i fallet som bara blir underligare för varje ledtråd de finner. De döda börjar leva och folk dör en efter en på oförklarliga sätt.

 

Sherlock Holmes är baserad på en gammal serie vid samma namn.

Jag tycker att de har gjort ett väldigt bra jobb med att förnya Sherlock Holmes äventyr och under filmens gång undrar man ständigt vad som ska hända härnäst. Jag skulle verkligen rekommendera denna film över Avatar, även om jag gillar Avatar rätt så mycket. Sherlock Holmes är helt enkelt mycket bättre genomtänkt än vad Avatar är.

Jag skulle ge filmen 4/5 då den som många andra filmer har en liten underton av att det saknas något. Men utöver det så är Sherlock Holmes verkligen en grym film. (Om ni undrar så ger jag Avatar 3/5.)

 

/J&S



Kommentarer
Postat av: ankan

sherlock holmes är underbart bra :D

2010-01-24 @ 10:58:00
URL: http://theduck.blogg.se/
Postat av: bajsröven

Sherlock Holmes baseras på BÖCKER, din böckling! Dessa okultiverade ungdommar nu för tiden..

2010-02-03 @ 10:52:19
Postat av: Tina

Hej!



Jag hittade din blogg när jag sökte på ordet "Nutella". Vi är några studenter som håller på med ett arbete gällande frukostvanor och Nutella. Vi skulle verkligen uppskatta om du ville svara på några frågor. Vi kommer att lotta ut 4 biobiljetter till en av personerna som svarar.



Använd länken nedan för att delta!

http://www.kwiksurveys.com/?s=NJMLGK_d81b3fc9



Tusen tack på förhand!

2011-05-23 @ 18:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0